top of page

מערכת האבטחה בבניין



האם אתם מרגישים בטוחים בבניין בו אתם נמצאים? האם המבנה בו אתם עובדים מאובטח באופן המאפשר לכם להיות רגועים? אין ספק, שמערכת אבטחה טובה ומקיפה היא חיונית, אך מה חשוב לוודא, שמערכת כזאת תכלול?

הרכיבים המרכזיים, שמערכת אבטחה צריכה לכלול, על מנת להגן ביעילות מירבית על המבנה הם:


פריסת מצלמות אבטחה

מצלמות אבטחה מגדילות באופן משמעותי את איכות האבטחה, והטכנולוגיה המתקדמת של המצלמות מאפשרת מעקב, תיעוד וצפייה בזמן אמת במתרחש במבנה, וכן הקלטת שמע של המצולם.

מומלץ להתקין מצלמות IP, אשר מחוברות לאינטרנט וניתן לשלוט בפעילותן מכל מכשיר נייד בעל הרשאה בשרת "ענן". קיימים שני סוגים עיקריים של מצלמות: מצלמות גלויות ומצלמות סמויות. מצלמות אבטחה גלויות משמשות בעיקר להרתעה של פורצים, ואילו מצלמות אבטחה סמויות משמשות בעיקר למעקב אחר התנהלותם של אנשים מסוימים הנמצאים במבנה ומשתמשים בו.

חשוב לציין, שהתקנת מצלמות אבטחה סמויות מחייבת בהתרעה על כך באמצעות שילוט בכניסה למבנה.


אזעקות

האזעקה מגבה את תיעוד המצלמות וכן מרחיבה את היקף המעקב שלהן אחר המתרחש. האזעקה פועלת באמצעות גלאים, הקולטים תנועה ונפח גם מחוץ לטווח הצילום של המצלמה.

כאשר אחד הגלאים קולט תנועה כלשהי, נשלח אות לצופר והאזעקה מופעלת ומרתיעה את הפורצים.


תקשורת עם מוקדי סיור ואבטחה

במקרה של הפעלת האזעקה, חשוב שתתקיים תקשורת מיידית עם מוקדי הסיור והאבטחה, כדי שיגיעו למקום במהירות ויפתרו את הבעיה. העובדים במוקד מיומנים בהתמודדות עם מצבים המאיימים על המבנה ובפתירתם, ואתם יכולים להיות רגועים ובטוחים, שיש מי שדואג לביטחונו של המבנה שלכם.

חשוב לבצע תירגול עם מוקד הסיור שבחרתם, ולבדוק את מהירות הגעת הסייר למבנה בשעות לא שגרתיות. כמו כן חשוב לוודא, שהמצלמות, האזעקה וכו' יהיו מחוברות כראוי לשרת של מוקד האבטחה. יש להגדיר שם לכל מצלמה וליצור טבלה מסודרת של שמות המצלמות והשטחים שכל מצלמה מתעדת, ולאחר מכן לתרגל עם מוקד האבטחה את סגירת המעגלים באמצעות המצלמות ושימוש בשפה משותפת.


אבטחה מאוישת בכניסה למבנה

העסקת מאבטח מייקרת את דמי הניהול באופן משמעותי, ולכן נהוג להציב מאבטח במבנים בהם הדבר חיוני וכדאי, לדוגמה במגדלים רבי קומות ובמבנים הדורשים אבטחה מיוחדת: מבנים ציבוריים, מוסדות, מתקנים בטחוניים וכד'. הצבת מאבטח בכניסה למבנה משרה תחושת ביטחון על האנשים הנכנסים אליו, מאפשרת בקרה ומעקב מסודרים אחר הנכנסים למבנה, מגבירה את הבטיחות של הנמצאים במבנה ומסייעת במניעת אסון. במקרה של אירועים חריגים מאבטח מקצועי יידע כיצד לפעול ולנטרל סכנות.


בבואכם לחפש חברת אבטחה למבנה שלכם, וודאו שהיא מספקת לכם את כל הרכיבים הנ"ל ומתפעלת אותם באופן מקצועי ונכון, שיעניק לכם ביטחון ורוגע.

19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page