top of page

עקרונות בסיסיים לניהול ותחזוק בניינים באופן יעיל

עודכן: 8 בספט׳ 2018


קיימים מספר עקרונות בסיסיים לניהול ותחזוק מבנים באופן יעיל, אשר ישמר את הנכס שלכם וימנע בו סכנות ונזקים.

אופן ניהול המבנה משתנה בהתאם לייעוד המבנה, השימוש בו, סוג הנכס, גודל הנכס, אופי העסק, הציוד שבו, מספר העובדים ועוד. לדוגמא, ניהול של מלון שונה מאוד בפועל מניהול מחסן או מרכז לוגיסטי. למרות ההבדלים הללו, העקרונות הבסיסיים לניהול ותחזוקה יעילים הם זהים, והמטרה היא תמיד אותה המטרה - מזעור הבלאי, שמירה על הנכס במצב מיטבי, טיפול בסכנות ומניעתן.


רוצים לדעת איך לנהל את המבנה שלכם באופן הטוב ביותר? המשיכו לקרוא ולמדו עוד על העקרונות הבסיסיים לניהול מבנים ותחזוקתם.


בקרה

בקרה תדירה ורציפה חשובה מאוד לניהול מבנים ותחזוקתם. המומחים ממליצים אפילו על בקרה יום-יומית על מנת להבטיח שכל חלקי הנכס, התקנים, שירותים ומתקנים המשמשים את דיירי המבנה, בטוחים ומתפקדים כראוי. חלקי הנכס לגביהם יש לבצע בקרה יום-יומית כוללים: תשתיות בסיסיות (גז, מים, חשמל ומיזוג אוויר), מערכות תקשורת (מצלמות אבטחה) מערכות גילוי וכיבוי אש - גלאי עשן, מטפים ושאר התקני האבטחה והביטחון, ומתקנים במבנה (מאגרי מים, אדניות, צינורות וכד'). אם מתגלה תקלה או בעיה באחד מחלקי הנכס, ניהול ותחזוק נכונים של הנכס מאפשרים טיפול מהיר ונכון בבעיה.


תיעוד

תיעוד הוא אחד הכלים המשמעותיים ביותר, המשמשים לניהול ותיחזוק יעיל של מבנים. תיעוד מסייע לבעלי הנכס לשמור על המבנה מפני שימוש לרעה, גנבה או פשע,הסגת גבול וסכנות נוספות שעלולות לפגוע בנכס ובדייריו. מומלץ להתקין מצלמות אבטחה בכל האיזורים הציבוריים ולשקול התקנתן גם במקומות נסתרים בנכס.


פיקוח

פיקוח על הנכס הוא מרכיב נחוץ ומכריע בניהול נכסים. הוא יוצר מרחב נקי ובטוח, שיהיה נעים למשתמשים בו. ניהול מעקב, תיעוד ובקרה באופן יסודי ובהתמדה יסייע למנהל הנכס לפקח עליו, לזהות תקלות שדורשות תיקון מיידי ולצפות נזקים שעלולים להיגרם לנכס, גם בזמן שהדייר שוהה בו.


לסיכום, בקרה, תיעוד ופיקוח הם עקרונות המפתח לניהול מבנים יעיל, וניתן ליישם אותם בכל סוגי הנכסים. יחד עם זאת קיימים משתנים רבים המשפיעים על תכנון הניהול והתחזוק ועל אפיונו המדויק, ולכן מומלץ ונכון יותר להשתמש בשירותיהם של מקצוענים, שיודעים לזהות ולצפות בעיות בכל סוגי הנכסים והעסקים, ויכולים לדאוג עבורכם לתיקון מהיר ולשימור הנכס באופן מיטבי.


לתחזוק ושימור מקצועי של הנכס שלכם צרו עימנו קשר עוד היום, ונשמח לספר לכם עוד על השירותים המקצועיים שאנו מציעים.


נשמח לבצע בדיקה מקצועית יסודית בנכס, ולטפח ולשמר אותו עבורכם באופן מקצועי, מדויק ומיטבי.

111 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page