top of page

תמחור - איך זה עובד וכל מה שאתם צריכים לדעת



רבים תוהים, מהי עלות השירותים של חברות לניהול ואחזקת נכסים, ממה מורכבות הצעות המחיר וכיצד הן נבנות. במאמר זה יוצגו שיטות התמחור השונות של דמי הניהול, ויינתן מידע שימושי בנושא.

רוב המבנים בישראל מטופלים כיום על ידי חברות ניהול ואחזקת נכסים. יותר ויותר בעלי נכסים ויזמים מכירים בעובדה, שההשקעה בניהול ואחזקת המבנה כדאית ומפחיתה את עלויות התפעול והתחזוקה. הם גם שמחים לדעת, שהמבנה שלהם מטופל בידיים טובות ומקצועיות, ושהם יכולים להשקיע את זמנם בקידום העסקים שלהם.

על מנת לבחור בחברת ניהול מסויימת, צריכים בעלי הנכסים/היזמים לדעת, מהם הקריטריונים לפיהם חברת הניהול מתמחרת את הטיפול במבנה שלהם, באילו מהשירותים שהחברה מציעה כדאי להם להשקיע יותר, והאם הצעת המחיר שניתנה להם הוגנת וסבירה. תהליך התמחור עבור ניהול המבנה שלכם תחילה יגיעו נציגי חברת הניהול למבנה שלכם, יבחנו אותו ויבדקו את התקינות של כלל המערכות שבו: המעליות, הגנרטורים, מערכות החשמל, מאגרי המים, ניקיון המבנה ועוד. לאחר מכן חברת הניהול תערוך עבורכם הצעת מחיר עבור תחזוקת המבנה שלכם.

קיימות שתי שיטות תמחור, לפיהן עובדות החברות לניהול ואחזקת מבנים:


שיטת Cost Plus (עלות בפועל פלוס)

היא שיטת תמחור, לפיה העלות החודשית היא עלות תחזוקת המבנה בפועל: עלות עלות הניקיון, עלות הביקורות החודשיות, עלות הגינון החודשי וכו', בתוספת של 15%-25% עבור השירות שנותנת חברת הניהול. לדוגמא, עבור חודש, בו עלות התחזוקה של המבנה הייתה בפועל 40,000 ש"ח, תגבה חברת הניהול בין 46,000 ש"ח ל-50,000 ש"ח. בחודש הבא עשויה עלות התחזוקה בפועל להשתנות ותהיה, לצורך הדוגמא, 45,000 ש"ח. עבור חודש זה תגבה חברת הניהול בין 51,759 ש״ח ל- 56,250 ש״ח. היתרון הגדול בשיטת תמחור זו הוא האיכות הגבוהה, ללא פשרות, של השירותים הניתנים ללקוח ושל המוצרים הנרכשים עבורו.

החיסרון שלה: מחיר ניהול המבנה אינו ידוע מראש ומשתנה מחודש לחודש.


שיטת Fix Price (עלות קבועה)

בשיטת תמחור זו ממליצה חברת הניהול ללקוח על תקציב חודשי קבוע, שיושקע בתחזוקת המבנה שלו, תוך התחשבות בתקציב העומד לרשותו. חברת הניהול אינה חורגת מהתקציב החודשי, ומקרים מיוחדים דורשים את אישור הלקוח. העלות החודשית עבור ניהול המבנה מורכבת, לפי שיטה זו, מהתקציב החודשי שנקבע עבור תחזוקת המבנה, בתוספת של 20%-25% עבור השירות של חברת הניהול.

לדוגמא, אם התקציב החודשי, שנקבע לתפעול המבנה הוא 40,000 ש"ח, תגבה חברת הניהול מדי חודש בין 8,000 ש"ח ל- 10,000 ש"ח דמי ניהול.

היתרון המובהק בשיטה זו: עלות הניהול והתחזוקה של המבנה ידועה מראש, נשארת קבועה ואינה משתנה גם כאשר מחירי השוק משתנים.

החסרון שלה: חברת הניהול נאלצת לעיתים להתפשר לגבי איכות המוצרים הנרכשים עבור הלקוח והשירותים הניתנים לו, על מנת להישאר בגבולות התקציב.


טיפים ומידע שימושי

חשוב לבדוק, האם כלולים בהצעת המחיר תשלומים שונים, כגון: התשלום על ביטוח המבנה, תשלום חשבונות המים והחשמל וכד'. חלק מהחברות מציעות שירות הכולל את התשלומים הללו, כדי למנוע מהלקוחות את ההתעסקות בהם, ואז דמי הניהול יהיו גבוהים יותר.

דמי הניהול נקבעים לפי גודל השטח הניתן להשכרה במבנה. להלן דמי הניהול המקובלים בשוק ניהול ואחזקת המבנים כיום:

עבור שטח מסחרי - 15-20 ש״ח/מ"ר.

עבור שטח משרדי - 15-20 ש״ח/מ"ר.

עבור שטח תעשייתי/לוגיסטי - 10-15 ש״ח/מ"ר.

עבור שטח מחסנים - 5-10 ש״ח/מ"ר.

כבעלי נכסים/יזמים יש לכם את הזכות לדעת את כל הפרטים ולהכיר את שיטות התמחור השונות עבור ניהול ואחזקת המבנה שלכם. חשוב שתרגישו בטוחים, שחברת הניהול והאחזקה, שבידיה אתם מפקידים את המבנה שלכם, עומדת לצדכם, ושהיא אמינה והגונה.

צרו עימנו קשר עוד היום, לקבלת שירות מקצועי ואמין בתחום הניהול והאחזקה של מבנים.

137 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page