top of page

בטיחות מעל הכל




המחשבה על היקלעות לשריפה אינה נעימה ואף מפחידה אותנו, אך האם חשבתם אי פעם, כיצד תפעלו ברגע האמת במקרה של שריפה?

מאמר זה יציג בפניכם מידע חשוב על מערכות לגילוי וכיבוי אש, שבעזרתו תוכלו לוודא, שהמבנה שלכם בטוח מפני שריפות באופן מיטבי. מערכת לגילוי וכיבוי אש מורכבת משלושה חלקים:

1. גלאי עשן

גלאי עשן, המותקנים בכל רחבי המתחם/המבנה, מזהים את העשן בעת שריפה ומפעילים באופן אוטומטי ומיידי מערכת התרעה על פרוץ האש, באמצעות לוח חשמל.

2. מערכת פריאקשן

מערכת זו מיועדת לשמירה על חללים במבנה, הרגישים למים, כגון: חדרי בקרה, חדרי שרתים, מערכות חשמל וכד׳. מערכת זו היא בעלת אבטחה כפולה, ותפקידה למנוע כניסת מים, בעקבות התראת שווא על אש, עקב תקלה. מערכת זו מזרימה מים לכיבוי שריפה רק כאשר מתקיימים שני מצבים במקביל: עלייה בלחץ האוויר, אשר מעידה על פתיחת המתז, וכן הפעלת מערכת גלאי העשן.

במקרה של תקלה במתז, שבגללה הוא הופעל ולחץ האוויר בו עלה, מערכת גלאי העשן לא תופעל, ומערכת הפריאקשן תמנע חדירת מים למקומות הרגישים.

3. עמדות כיבוי אש

עמדות אלו מורכבת ממספר חלקים: גלגלון/צינור,זרנוקים ומטף, המפוזרים ברחבי המתחם/המבנה. החוק קובע את המרחק הנדרש בין עמדות כיבוי האש. עמדות כיבוי האש מהוות גיבוי למצב של תקלה בגלאי העשן, שבגינה לא תופעל המערכת לכיבוי האש. במקרה כזה יכול האדם להשתמש בכלים שבעמדות הכיבוי ולכבות את האש באופן עצמאי.

חשוב להקפיד על ביצוע ביקורת שנתית, שתכלול בדיקת תקינות של גלאי העשן, מערכת הפריאקשן, העמדות לכיבוי אש, מאגר המים (מאגר המיועד למצב של אי-אספקת מים מהרשויות לצורך כיבוי אש, שתייה והגיינה), תוקף המטפים ועוד. הבדיקה חייבת לעמוד בתקן, הקבוע בחוק. מערכות גילוי וכיבוי אש הן הכרחיות בכל מבנה, והחוק מחייב את התקנתן - בצדק!

בתחום הבטיחות אין כל מקום להזנחה.

ודאו עוד היום, שהמבנה שלכם עומד בתקן ובטוח מפני שריפות.

32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page