top of page

תחזוקה מונעת - הצ'ק ליסט האולטימטיבי

עודכן: 14 באוק׳ 2018



כבעלי נכס אתם בוודאי רוצים לדעת, באילו מוקדים בנכס נדרשת תחזוקה באופן קבוע למניעת תקלות.


נכס עשוי להוות השקעה מוצלחת ורווחית לטווח ארוך, בהתאם לאורך חיי הבניין. חשוב לתחזק את המבנה, לשמרו ולמנוע נזקים אליהם הוא חשוף, שעלולים לגרום להוצאות תיקון גבוהות. על פי המאמר שלנו "עקרונות לניהול ותחזוק מבנים באופן יעיל", בקרה תדירה של המבנה היא המפתח לזיהוי בעיות הדורשות טיפול ולהימנעות מתיקונים יקרים. תחזוקה מונעת, אם כן, היא מרכיב חיוני בניהול נכסים.


להלן הצ'ק ליסט האולטימטיבי, בעזרתו תדעו במה חשוב להתמקד במסגרת תחזוקה מונעת על מנת לשמר את הנכס תוך הימנעות מעלויות תיקון גבוהות.


הגג

הגג מגן על הבניין ממשקעים ומכוחות טבע אחרים. בדיקת הגג באופן תדיר והקפדה על תחזוקה מונעת יסייעו להפחתת עלויות התחזוקה שלו, להגנה עליו מנזקי משקעים ולהבטחת תקינותו המלאה. חשוב לחפש נזילות, לתקן כל נזק בהקדם האפשרי, להימנע ככל הניתן מתקונים זמניים ולהתמקד בפתרונות קבועים לבעיות בגג. חשוב לודא שלא גדלה צמחייה על הגג, שעלולה לגרום להיווצרות של שלוליות ונזקי מים, ואף לחדור דרך הקונסטרוקציה של הגג.


מערכות החימום, האוורור והמיזוג

אחת המשימות המורכבת יותר בתחזוקת נכסים, היא שמירה על ניקיון מערכות החימום, האיוורור והמיזוג, אשר נחוץ לפעילות התקינה שלהן. מטרת מערכות אלו היא לספק לדיירי הבניין נוחות תרמית, כדי להעלות ולייעל את תפקודם. מערכות אלה דואגות גם לאיכות האוויר בבניין, ולכן חשיבות הנקיון שלהן היא עליונה. על מנת לבצע בדיקות מקיפות במערכות אלה, דרושים ציוד ייחודי ומקצועיות רבה, ולכן מומלץ לשכור את שירותיה של חברה לניהול ותחזוקת נכסים.


מערכת החשמל

מערכת החשמל של המבנה חייבת להיבדק באופן קבוע כדי לזהות בזמן ליקויים, שעלולים לגרום להתלקחות של אש ולנזקים חמורים אחרים. בדקו את הנורות וודאו שהן מספקות איכות אור טובה, שמתאימה לאופי הפעילות של דיירי הבניין, ושהן חסכוניות - עדיף להשתמש בנורות לד, למשל, על פני נורות הפלורסנט המסורתיות. מערכת החשמל במבנים ישנים דורשת בדרך כלל תחזוקה מונעת מקיפה יותר. בדקו מתגים ושקעים, בייחוד כאלה החשופים למים ולמפגעים שונים מחוץ לבניין. בדקו את הולכת החשמל למכונות ולציוד החשמלי ובמיוחד את מנגנון האל-כשל. אין להתעסק במערכת החשמל ללא רישיון חשמלאי מוסמך ולכן חשוב לודא שניהול הבניין שלכם מתבצע על ידי חשמלאי מוסמך בעל רשיון בתוקף.


שירותים ואינסטלציה

בשל השימוש התכוף בהם, רמת הבלאי של המתקנים בחדרי השירותים היא גבוהה. דליפת מים, גם אם היא קטנה, עלולה לגרום לנזק משמעותי בבניין, ולכן חשוב מאוד לפקח ולבדוק באופן קבוע את מערכת האינסטלציה. תחזוקה מונעת של מערכת האינסטלציה וציוד השירותים כוללת בין השאר שימון צינורות מים, בדיקת דודי חימום, החלפת מסננים ועוד. כמו כן יש לבדוק את תקינות הציוד הנגיש לדיירים באופן ישיר: מייבשי הידיים, מיכלי הסבון וכו'.

תחזוקה מונעת תדירה תמנע נזקים ותחסוך לכם הוצאות תיקון גבוהות. הבניין שלכם יישמר, הוא יאריך ימים ואתם תחסכו את הכסף והזמן הדרושים לתיקונים מורכבים.


זקוקים לעזרה מקצועית בתחזוקה מונעת? צרו איתנו קשר עוד היום וקבלו עוד מידע על שירותינו.

70 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page